Skip to main content
S dětmi do přírody

Rodinný Banát

Od 19.4.20171 dubna, 2020Jeden komentář

Ačkoli jsem dlouhodobě na „dovolené“, čtyři dny velikonočního volna nelze jen tak ignorovat. Zejména kvůli tomu, že ne všichni  naši rodinní příslušníci jsou „ičaři“ a zaměstnaným tento prodloužený víkend svítí v kalendáři ve velkém předstihu. Splnila jsem sen několika příbuzným a vydali jsme se na výlet do rumunského Banátu. Když jsem pracovala u CK Kudrna, s oblibou jsme používali slogan „cesta proti proudu času“ a nebyli jsme vůbec daleko od pravdy. Pokud vůbec netušíte, o čem je řeč, mrkněte na www.banat.cz. Protože jsme nevěděli, jaké bude počasí a nálady v kolektivu, rozhodli jsme se uhnízdit na Rovensku, abychom se mohli maximálně kochat. V plánu bylo vyrážet na jednodenní výlety. Na místě jsme se ale hecli a zkusili přejít s dvěma dětmi „natěžko“ od vesnice k vesnici. Jeden den na Gernik, druhý den z Gerniku na Svatou Helenu.  Je to vždy cca 15 km, čili na celý den tak akorát, ačkoli jsme si počítali že s dětmi budeme pomalí a zabere nám túra celý den, vždy kolem třetí jsme byli v cíli (vycházeli jsme vždy po deváté ráno). Zpátky nás odvezli místní, děti v autě na klíně. Díky vydatné nosičské podpoře babičky jsme přechod zvládli levou zadní, každý jsme nesli na zádech jedno dítě, babička proviant a plínky a nadšení všech zúčastněných nezná mezí!

Ubytování jsme si našli přes web www.banat.cz, bydleli jsme na Rovensku u rodiny Pražáků (určitě doporučuju), na Gerniku u Boudů (taky výborná zkušenost!).
Doprava: vlastní, autem přes Slovensko a Maďarsko. Poplatky za silnice a dálnice na Slovensku, Maďarku a v Rumunsku jsme vyřešili on-line, přes web, ještě před odjezdem z ČR. Cesta tam zabrala cca 9 hodin, zpět kvůli průtahům na hranicích 13 hodin.
Stravování je v Banátu velmi domácí. Vajíčka, máslo, k snídani teplé čerstvě nadojené mléko, klobásky. Nic pro rawtariány nebo vegany. Kdo má ale rád poctivé jídlo bez náhražek, přijde si na své.
Děti jsou zde vítány a budou nadšeny ze všeho. Ty naše milovaly slepice na dvorku, kterým nosily čerstvou trávu, krávy, které jsme běžně potkávali, ovečky. Taky jarní posezení na jakékoli mezi, pikniky, trhání kytiček a vše, co po zimě k jaru patří.

Připoj se k diskuzi Jeden komentář